hirdetés

A világ legmorcosabb sztárjának története: így vált híressé Grumpy Cat

Ferenczi Deborah

2023. március 8 - Képek: Getty Images Hungary

<> at Neil Simon Theatre on September 30, 2016 in New York City.

Bizonyára te is hallottál már az internet valaha volt egyik legnépszerűbb macskájáról, a híres Grumpy Catről. Számos mém, kép, sőt még videó is született a cicáról, aki rémesen unott arckifejezésével robbant be a köztudatba, és haláláig az egyik legnépszerűbb cicaként élt. 2019 májusában távozott az élők sorából, ezzel hatalmas űrt hagyva maga után, legalábbis a macskaszeretők életében mindenképpen.

hirdetés

A népszerű macska egyébként meglehetősen fiatalon, 7 éves korában hagyta el az élők sorát, ezzel számos rajongójának okozva mély fájdalmat. Ugyanis a híres cicának rengeteg fanatikusa volt, sokan még magukra is tetováltatták az állatot. Valódi neve egyébként Tardar Sauce (magyarul Tartármártás) volt, és 2014-re több mint 100 millió dollárt volt az értéke.

Grumpy Cat története, avagy miért lett ekkora sztár a macska

A sikertörténet egyébként egy egyszerű Reddit-poszttal indult 2012 szeptemberében, méghozzá egy igazán rossz minőségű fotóval, ami alá annyit írtak, hogy: ismerd meg a Morcos Macskát (Grumpy Catet). Azonban a bejegyzés váratlan szenzációt hozott, ugyanis az eredeti posztot 48 óra alatt több mint 25 300 alkalommal osztották meg, majd az Imgur képmegosztó oldalon szintén 1 milliós megtekintést generált. Ezen felbuzdulva a gazdi már egy videót is töltött fel a macskáról YouTube-ra, ami 1,5 milliós megtekintést ért el. Erre egyébként többek között azért is volt szükség, mivel azzal vádolták a tulajdonost, hogy képszerkesztő programmal módosította ilyenre kedvence arcát.

A videó szintén nem várt sikereket hozott, méghozzá annyira, hogy a macska gazdái még egy sajtóügynököt is felbéreltek, Ben Lashes-t, aki a macska menedzsere lett. Ő volt felelős azért, hogy minél tovább fenntartsa a cica népszerűségét, ami egyébként töretlen volt. Így kitalálták, hogy egy márkát kreálnak a morcos állatból, tehát pólókat, bögréket, ruházati cikkeket készítenek az ő képével és nevével ellátva.

A sikereket látva 2013-ban a New York Magazine kereste meg a híres macskát, akkora fantáziát látva a sztoriban, hogy címlapra került a története. A cica idővel rengeteg pénzt kaszált a gazdáinak, ugyanis reklámokban szerepelt, díjakat nyert a legjobb internetes mémként, sőt ő lett az egyik leghíresebb macskaeledel-márka arca is. Ezt követően még könyv is megjelent róla, ami a New York Times bestsellerlistájára került, méghozzá hetedik helyen.

Mennyit ért a világ leghíresebb macskája?

Nos, megközelítőleg 99 500 000 dollárt ért a halálakor, 2019-ben. Grumpy Cat márkaértéke olyannyira jelentős, hogy Tabatha Bundesen 2018-ban 710 000 dollárt, vagyis 255 600 000 forintot nyert egy szerzői jogi perben egy kávézólánc ellen, amely jogtalanul Grumpy Cat képeit használta a márkajelzésén. A márkaépítés annyira erős volt, hogy egy italgyártó cég hamarosan megkereste a macska menedzserét, hogy megkérdezze, használhatná-e a cica arcát a személyesen az állatra szabott termékeik, például a Grumppuccino eladásához, amely világszerte megtalálható lenne az élelmiszerboltokban. De ez nem volt elég, ugyanis egy évvel később ő volt a sztárja a Lifetime karácsonyi filmjének, amit több mint 1,8 millióan néztek, amikor először adásba került.

Az alábbi videón látható a film előzetese angol nyelven:

A macska a hétköznapokban

Egyébként minden előítélet ellenére Grumpy Cat egy rendkívül szelíd, kifejezetten emberszerető cica volt, aki élvezte a figyelmet és azt is, ha sokan vannak körülötte. Így barátságtalan, morcos külseje valójában egy igazán érző szívet rejtett.

Egy legenda halála

A macska mindössze 7 évesen távozott az élők sorából, azonban ez idő alatt hatalmas karriert futott be. Az Instagramon 2,4 millió követője van, Twitteren 1,5 millió, Facebookon pedig 8,5 millió kedvelője, a róla szóló mémek pedig 2012 és 2014 között mindenütt jelen voltak az interneten, de még ma is felbukkannak. Volt saját cipőcsaládja egy neves vállalatnál, sőt ruhamárkája és karácsonyi üdvözlőlapjai is, amik egyébként rendkívül hamar elfogytak. A macskát ábrázoló plüssök is kaphatóak voltak, illetve díszvendég volt Andrew Lloyd Webber, a Macskák című musicaljének 2016-os Broadway-előadásán, és Barack Obama volt amerikai elnök is utalt rá egy beszédében. Halála után pedig a a San Franciscó-i Madame Tussauds múzeumban viaszból is megörökítették. Állítólag az emberek több mint öt órát álltak sorba, hogy 30 másodpercre a közelében lehessenek.

cicás történetek Grumpy cat híres macska híres macskák igaz történet internet legnépszerűbb macskái macska történelem népszerű macska vicces történet
hirdetés

Kapcsolódó cikkek

További cikkeink

A kutyákat is szereted?
Látogass el az Az én kutyám oldalunkra is!